Worried couple doing their accounts

Problemy w firmie i zespole? Jak je przewidzieć

Problemy zawsze się pojawiają, jeśli pracujesz w zespole, w którym zaufanie to podstawa, warto zwrócić na to uwagę. Nawet, jeśli wyniki finansowe/strukturalne są zadowalające, problemy nie widoczne a nastroje panujące w firmie/zespole nie wskazują na jakiekolwiek zagrożenie – warto trzymać rękę na pulsie. Jak to robić? Mój tekst wszystko Ci wyjaśni. Pracuję z ludźmi od lat i muszę zaznaczyć, że empatia zapewniła mi odpowiednie podejście do ludzi.

Ono z kolei przełożyło się na energię w zespole. Energia, którą wzbudziłem wśród moich partnerów generuje zyski i pewną wartość w otoczeniu biznesowym. Oczywiście najprościej było by gdybyśmy mieli urządzenie do mierzenia nastrojów w firmie czy zespole. Niestety, wszystko trzeba oprzeć na swojej inteligencji emocjonalnej. Działanie w moim biznesie wspaniale ją rozwija. To właśnie moja branża i doświadczenie nauczyło mnie rozumieć ludzi i rozwiązywać problemy. Cokolwiek robię – działam dla nich i z nimi. Moja otwartość na propozycje i rozwiązania momentami mnie zawiodła ale w efekcie końcowym uzyskałem efekt, na który liczyłem i cierpliwie oczekiwałem.
Pamiętaj, że pracujesz z ludźmi, ale także dla ludzi.biznes_102

Rozważnie obrana strategia, przemyślany harmonogram i wsparcie kompetentnych współpracowników i szkoleń powinny stanowić solidne oparcie dla Twojego biznesu. Te narzędzia pozwolą zdiagnozować niepokoje i błędy, które mogą przełożyć się na straty. Oprócz tego przyda Ci się intuicja i swoisty „barometr” wyczuwania niepokojących sygnałów w Twoim środowisku. Ów „barometr”, który ustrzeże Cię przed katastrofami powinien składać się z ufania Twojej Wewnętrznej Intuicji, badania satysfakcji pracownika/współpracownika i z czasu na niezobowiązujące rozmowy.

Monitorowanie nastrojów pozwoli Ci zorientować się w ich opiniach dotyczących środowiska pracy. W branży, w której się spełniam najważniejsze jest porozumienie i współpraca. Bądź motorem zmiany, którą chcesz widzieć w swoim zespole. Pokaż swoim ludziom Wasz wspólny cel, nazwij go konkretnie. Z wizualizuj, jak do niego dążyć. Nie szczędź zarówno wskazówek, jak i serca. Pozwól mówić o swoich obawach, nawet jeśli masz ich za sprawdzonych profesjonalistów. Jeśli razem ze swoimi ludźmi zaczniesz z wizją końca i pokażesz poszczególne etapy, łatwiej Ci będzie przyjąć krytykę procesu, czy uwagi.

Nie obrażaj się na nie. Podchodź z klasą, jak przystało na profesjonalistę. Jednocześnie uczul swoich ludzi, że zawsze powinni mówić o efektach czy procesach, nigdy nie uderzać personalnie.

Dbaj o zaangażowanie.
Czy wiesz dlaczego twój współpracownik, Partner Biznesowy zajmuje się tym, czym się para? Znasz jego osobiste ambicje i plany na wakacje? Nie? To szybko napraw ten błąd. W małych zespołach można wypracować sobie poziom znajomości pozwalający na znajomość celów. Znajomość celu Twojego współpracownika pozwoli Ci określić i wyczuć poziom jego motywacji.
Mnie przestrzeganie powyższych zasad doprowadziło tu, gdzie jestem. Prowadzę stabilny, dochodowy biznes. Wraz z ludźmi, którym ufam i których cenię. Chcesz wiedzieć, jak tego dokonałem? Czytaj moje wpisy dalej : )

życzę Ci zaangażowania i dobrych decyzji
Paweł Antosz

Chcę uczestniczyć w webinarze

You have Successfully Subscribed!

Potrzebuję pomocy przy wdrożeniu moich narzędzi marketingowych

Potrzebuję pomocy przy wdrożeniu moich narzędzi marketingowych

You have Successfully Subscribed!

Share This