Jak określić grupę docelową i stworzyć profil klienta?

Jeśli podobnie, jak ja, działasz w marketingu internetowym. Pewnie doskonale wiesz, jak cennym dokumentem jest starannie opracowana strategia marketingu internetowego. Dziś chciałbym Ci zwrócić uwagę na jeden z jej kluczowych elementów – określenie grupy docelowej wraz z profilem klienta.

Sprecyzuj, kto jest Twoim odbiorcą.

Trudno wprowadza się produkt na rynek bez specjalistycznych badań ale i to się zmienia, już niebawem jeśli będziesz obserwować mojego BLOG-a i śledzić informacje, zobaczysz jakie zmiany występują na rynku i badania naukowe jakie przeprowadzamy odnośnie branży marketingu internetowego, przedsiębiorczości i MLM (Multi Level Marketing). Rozwój technologii wywołał zjawisko kompresji czasu i przestrzeni. Życie nabiera szybszego tempa, a nowe środki konsumpcji dostępne dzięki internetowi (np Internetowe Galerie Handlowe) czy branża rekomendacyjna, wyeliminowały czas jako barierę. Niemniej jednak to zrozumiałe, że gdy nie dysponujesz dużym budżetem, zdajesz się także na obserwacje rynkowe i doświadczenie wynikające z działania.

Grupę docelową najlepiej sprecyzować za pomocą pytań, które zobrazują specyfikę i przyzwyczajenia klienta.
Sprofilowanie klienta umożliwi odpowiedź na kilka kluczowych pytań i przemyśleń.
Kim są najlepsi klienci obecni i klienci potencjalni firmy?

Dlaczego dokonują tego zakupu? Co wpływa na ich decyzje i czym się kierują?
Czy gdyby Twoi klienci mieli alternatywę od Twoich produktów – to jaką, w czym lepszą?

Dbaj o spójną i skuteczną komunikację.

Strona www firmy, czy też produktu jest jednym z narzędzi komunikacji z klientem, ale również miejscem umożliwiającym uzyskanie zamówień, czy też miejscem dokonania transakcji kupna-sprzedaży. Odpowiednia firma i narzędzia zapewnią Ci wsparcie w dobraniu odpowiedniej, trafiającej do odbiorcy komunikację.

ebook3Pytaniami na które warto odpowiedzieć są: Czy wszyscy nasi klienci korzystają z Internetu? W jaki sposób to robią, jakie są ich przyzwyczajenia? Odpowiedzi na te pytania pozwolą jeszcze lepiej zaprojektować proces doświadczenia klienta.

Ważne jest także, by prowadzić otwartą komunikację z klientami. Stworzyć im możliwość kontaktu z marką, gdy mają oni jakieś uwagi czy spostrzeżenia. Adresowanie produktów do danej grupy docelowej oraz konstruowanie przekazu ma sens tylko wtedy, gdy przedsiębiorstwo dysponuje zasobami wykonawczymi i jego umiejętności na to pozwalają lub współpracuje z Partnerem biznesowym dysponującym komplementarnym zespołem składających się z kompetentnych osób.

Zaufaj profesjonalistom.

Współpraca z odpowiednią firmą, która daje dobre narzędzia i wsparcie to gwarancja starannie dobranych i skutecznych narzędzi komunikacji marketingowej.

Oprócz narzędzi internetowych daję Ci konkretne wskazówki, które pomagają Ci lepiej działać w biznesie.

Na rynku można znaleźć sporo dobrych ofert tego typu ale trudno znaleźć takie, w których masz wsparcie i szkolenia przynoszące znacznie wyższe efekty biznesowe. A zaliczają się do nich:

Nowatorski system generowania pełnowartościowych stron internetowych.

Narzędzie do robienia e-mail marketingu wraz z wcześniej niespotykanymi
funkcjami do automatyzacji biznesu oraz stworzenia lejków sprzedażowych.

Generator aplikacji mobilnych, dzięki któremu stworzysz własne
oprogramowanie do promocji produktów.

Zależy Ci na tym, by usprawnić procesy komunikacyjne w Twojej firmie? Skontaktuj
się ze mną, przedstawię Ci zasady współpracy i sposób, w jaki zwiększy ona Twoje zyski.

Paweł Antosz

Chcę uczestniczyć w webinarze

You have Successfully Subscribed!

Potrzebuję pomocy przy wdrożeniu moich narzędzi marketingowych

Potrzebuję pomocy przy wdrożeniu moich narzędzi marketingowych

You have Successfully Subscribed!

Share This