„Trendy Rynkowe” – Jak rozpoznać, czy dane zjawisko jest chwilowe, czy mamy do czynienia z trwałą tendencją?

Często jest tak, że obserwujemy pewne zmiany rynkowe i zastanawiamy się skąd to przyszło kto to wymyślił i zapoczątkował. W modzie jest tak, że często naśladujemy innych, a im więcej osób to lubi i dłużej to trwa, tym bardziej staje się trendy. Takie mechanizmy działają w budownictwie, technologiach w świecie finansów, marketingu internetowym jak również w MLM.

Mody można kreować, a trendów kreować się nie da. Powstają po cichu, często nie zauważane przez większość ludzi –  nawet tych „bystrzaków” Dlaczego? Ponieważ jak woda drążą skałę, trzeba je wypatrywać, bo najlepsze inwestycje to te, których dokonujemy na początku zmieniając i przecierając pierwsze szlaki kształtowania się trendu. Często nie wiadomo kto pierwszy zrobił to czy owo, nieważne – zmiany nadchodzą niby nie zauważalnie, niby nagle podobnie jak była moda na kupowanie akcji spółek internetowych, finansowanie startupów gdzie aktywnie wspierane startupy technologiczne „Dolina Krzemowa” miały szansę rozwoju w Polsce i zagranicą, współpracując z kluczowymi instytucjami rządowymi i europejskimi, przedsiębiorcami, inwestorami oraz politykami i mediami.

Gdyby nie pewne trendy w gospodarce byłoby się trudno rozwijać. Co więcej, to właśnie one przynoszą niekiedy prawdziwe innowacje! Gdy widzę zmiany jakie następują w branży systemów rekomendacyjnych inaczej MLM – Multi Level Marketing (Marketing wielopoziomowy), systemach partnerskich i w biznesie tradycyjnym w połączeniu z marketingiem internetowym, gdzie co raz częściej wprowadza się e-commerce do wszystkich tych działań, widać jak bardzo mogą zostać wykorzystane wszystkie te dźwignie jednocześnie.

Do tej pory nie było nawet takich badań i nadal nie ma aby wykorzystać ten potencjał w jednym zamierzonym celu i projekcie. Co więcej nie było nawet prób połączenia lub współpracy dwóch niezależnych firm działających czy wykorzystujących potencjał branży MLM i Networku (powtarzam – nie było), gdzie każda z nich działa w swoim obszarze realizacji i sprzedaży. Czasami coś, co wydaje się nie możliwe wręcz absurdalne, może okazać się trendem albo się w niego zmieniać. Moda jest przelotna, a trend jest trwały. O trendach można dużo mówić opisując gospodarkę, która się własnie zmienia na naszych oczach tylko często tego nie dostrzegamy. Trendy trzeba wypatrywać bo gospodarka światowa zmienia nas i nasze podejście do biznesu, zmiana strategi jak i również sposób dotarcia do klientów, partnerów biznesowych zwłaszcza przedsiębiorców też się zmienia.

Kiedy trend już się ukształtuje, dołączają do niego wszyscy, z punktu widzenia „złapania okazji” dobrej inwestycji dobrze jest trafić w trend, który był strzałem w dziesiątkę. Zatem wypatruj trendów! Jesteśmy społeczeństwem na dorobku, często niecierpliwym i oczekującym szybkich efektów, zwłaszcza finansowych.
A w tym przypadku nie oto tutaj chodzi.

wypatruj i działaj
Paweł Antosz

 

Chcę uczestniczyć w webinarze

You have Successfully Subscribed!

Potrzebuję pomocy przy wdrożeniu moich narzędzi marketingowych

Potrzebuję pomocy przy wdrożeniu moich narzędzi marketingowych

You have Successfully Subscribed!

Share This